Dersin Adı | Lojistikte Vaka Çalışmaları ve Uygulama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 455 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste amaçlanan öğrencilerin firmalarla işbirliği içerisinde firma problemlerine çözümler üretmesini sağlamaktır. Bu derste ayrıca öğrencilerin sunum ve sektörle iletişim ağı kurma yeteneklerinin de arttırılması amaçlanmaktadır. Bu derste amaçlanan öğrencilerin firmalarla işbirliği içerisinde firma problemlerine çözümler üretmesini sağlamaktır. Bu derste ayrıca öğrencilerin sunum ve sektörle iletişim ağı kurma yeteneklerinin de arttırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders firmalarla işbirliği içinde yürütülecek bir ders olup, belirlenen firmaların problemlerini aktarması ile öğrenciler tarafından vaka çalışmaları haline getirilecektir. Öğrenciler bu vakalar için çözümler geliştirecek ve firma yetkililerine sunum yapacaktır. Yine bu ders kapsamında firma gezileri yapılacak ve öğrencilerin sektörle iç içe olması sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Vaka çalışması nedir? Vaka temelli bir makale nasıl yazılır? | Guideline Emerald Publishing Chapter 2 What is a case? in Ellet, W. (2007). The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. Chapter 9 How to write a case-based essay? in Ellet, W. (2007). The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. |
3 | Bir vaka çalışması nasıl analiz edilir ve tartışılır? | Chapter 3 How to analyze a case? in Ellet, W. (2007). The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. Chapter 8 How to discuss a case? in Ellet, W. (2007). The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. |
4 | İkna ve Tartışma Becerileri | Chapter 1 Persuasion Argument and the Case Method in Ellet, W. (2007). The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. |
5 | Vaka çalışması 1- Tartışma ve Analiz | Vaka 1 Materyalleri |
6 | Vaka çalışması 2- Tartışma ve Analiz | Vaka 2 Materyalleri |
7 | Misafir Şirket 1 Firma Tanıtımı ve Problem Tanımı-Soru-Cevap Oturumu | |
8 | Şirket 1 Vaka Formülasyonu ve Problem Belirleme Yazma Atölyeleri | Sektör ve Vaka Firmasına İlişkin İkincil Dökumanlar |
9 | Çözüm Atölyesi ve Sunum Hazırlama | Sektör ve Vaka Firmasına İlişkin İkincil Dökumanlar |
10 | Sunumlar ve Şirket Jüri Günü | |
11 | Misafir Şirket 2 Firma Tanıtımı ve Sorun Tanımları Soru-Cevap Oturumu | |
12 | Şirket 2 Vaka Formülasyonu ve Problem Belirleme Yazma Atölyeleri | Sektör ve Vaka Firmasına İlişkin İkincil Dökumanlar |
13 | Çözüm Atölyesi ve Sunum Hazırlama | Sektör ve Vaka Firmasına İlişkin İkincil Dökumanlar |
14 | Sunumlar ve Şirket Jüri Günü | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
The case study handbook: How to read, discuss, and write persuasively about cases. Harvard Business Press. How to write cases? Guideline Emerald Publishing |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 | |
Proje | 2 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | |||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | |||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest